Wednesday, June 20, 2007

23ting uge 9: Wikis

Jeg har prøvet at sætte mig ind i hele wiki-kulturen. Og det virker umiddelbart lidt svært at overskue. Men fint at kunne redigere sin egen samling af web-sider. Sandkasse-demoerne synes jeg er lidt forvirrende.
Jeg har oprettet en wiki-konto på PBwiki. Det gik fint, og er meget sjovt at lege med. Jeg har redigeret i min egen wiki. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal bruge det til endnu.
Endelig har jeg oprettet en konto på Wikipedia. Det er jo meget godt, at der er en utrolig masse artikler at søge i. Men for det meste synes jeg, det er intetsigende eller ufærdige artikler, der ikke hjælper så meget (i hvert fald hvis det er danske forhold). Så opfordres man til selv at skrive eller fuldføre artiklen. Ja tak, det er da et jobtilbud.

No comments: